Grėsmės verslo klestėjimo metu

Versle neretai girdimi išsireiškimai – verslas auga, verslas auga sparčiau nei buvo tikėtasi, klestintis verslas ir pan. Nors augantis verslas neabejotina, kad yra gerai, tačiau jis susiduria su įvairiais ir tik šitam verslo ciklui būdingomis problemomis, įšukiais.

Augimo etape verslas susiduria su skirtingomis galimybėmis ir problemomis, kurios natūralu reikalauja  skirtingų ir kiek kitokių sprendimų. Sprendimai ir veiksmai kurie buvo iki šiol naudingi nebeveikia, nėra tinkami.

Siekiant, kad verslas ir toliau sparčiai, stabiliai ir kryptingai augtų, labai svarbu atpažinti, identifikuoti ir apibrėžti jo augimo galimas kliūtis. Ir negana to, labai svarbu įvertinti visus savo sprendimus kurių imatės šiandien, nes nuo tų sprendimų priklauso Jūsų verslo ateitis. O pastarieji sprendimai neturėtų sukelti kitų, papildomų problemų ateityje. Priešingai Jūsų sprendimai ir sekantys žingsniai turi padėti Jums maksimaliai išnaudoti visas  Jūsų verslo galimybes, potencialą ir taip sukurti tvarų ir kryptingą tolimesnį verslo augimą.

Iškyla klausimas – kaip tą galima padaryti? Toliau pateikiame savo įžvalgas apie galimas rizikas ir klaidas padaromas verslo augimo etape, bei apibrėžiame galimų veiksmų gaires.

 

Konkurencinės rinkos

Kiekviena rinka yra nuolatos keičiasi. Būtų naivu galvoti, kad Jūsų priimami tam tikri sprendimai nepaveiks rinkos, ar kad Jūsų verslas toje rinkoje yra vienintelis kuri auga. Kiekvieno verslo savininkas ir vadovas, net ir verslo augimo metu, turi nuolatos stebėti ir studijuoti ne tik bendra šalies ekonomiką, bet ir rinką, kurioje veikia. Rinkos nuolatos keičiasi, todėl Jūsų tiesiog privalote nuolatos tirti rinką, nes priešingu atveju aklai rizikuojate priimti tam tikrus sprendimus remdamiesi pasenusia, netikslia, o gal net ir klaidinančia informacija.

Nereiktų galvoti, kad Jūsų konkurentai to nedaro. Juo labiau, kad augantis verslas greičiau pastebimas konkurentų, kurie pradeda atitinkamai elgtis norėdami išlaikyti savo turimą konkurencinį pranašumą. Dėl to rinkoje pirmaujantis pasiūlymas iš pradžių gali būti vienas geriausių, o po kelių savaičių tik vidutinis.

Tik analizuodami rinką ir pilnai pažindami save ir savo poziciją rinkoje galite išlaikyti pardavimus, jų augimą ir pelno maržą. Žinodami kuriame verslo ir/ar produkto, paslaugos gyvavimo ciklo etape esate ir veikdami tikslingai galite išlaikyti esamą pelningumą, laiku įgyvendinti pokyčius, tinkamai prisiderinti prie rinkos pokyčių.

 

Kliento pažinimas

Neužtenka tik gerai pažinti savo rinką, jos tendencijas ir sąlygas plačiąja prasme. Turite gerai pažinti ir savo klientą. Žinodami tiksliai kas yra Jūsų klientas, koks jis, ko nori, ko tikisi, kokie jo lūkesčiai – galėsite kryptingai ir ekonomiškai taikyti tinkamus rinkodaros metodus.

Savaime suprantama daugeliu atveju neužtenka vien geros reklamos. Turite nuolatos rasti ir skirti laiko savo lojaliems, pagrindiniams klientams. Komunikacija su jais šiai dienai yra esminis raktas į pardavimų sėkmę. Apie Jūsų klientus labai daug vertingos informacijos turi ir jūsų darbuotojai, gal būt tiekėjai ir verslo partneriai.

Kliento pažinimas – tai ne tik svarbus darbas, bet ir atsakingas. Jei rinka ar klientas per daug sudėtingas, trūksta žinių ir įgūdžių visa tai savomis jėgomis įsivertinti, pasitelkti laisvai samdomos specialistus arba rinkos tyrimų agentūrą.

 

Planavimas

Nepertraukiamas ir atsakingas planavimas yra neatskiriama verslo augimo dalis. Keičiantis verslui, jam sparčiau vystantis turi būti peržiūrimas ir verslo planas, ir apskritai visas verslo modelis. Iš principo tas planas, kuris jums buvo prasmingas verslo pradžioje, tarkim prieš metus, jis abejotina, kad yra tinkamas dabar, verslo augimo momentu. Rinkos sąlygos nuolat keičiasi, todėl turite reguliariai peržiūrėti ir atnaujinti savo verslo planą.

Kai verslas auga, tiesiog būtina nuolatos tobulinti (t.y. pritaikyti) taikomą strategiją, kad Jūsų verslo veikla išliktų kryptinga, savalaikė. Strategija turi nuolatos būti pritaikoma prie besikeičiančių aplinkybių. Pavyzdžiui, verslo dėmesys greičiausiai pasikeis nuo naujų klientų pritraukimo strategijos prie pelningų, tvarių ir lojalių santykių kūrimo ir maksimalaus augimo su esamais klientais strategijos. Esami verslo santykiai dažnai turi didesnį pelno potencialą ir taip pat gali užtikrinti patikimą pinigų srautą. Tuo tarpu visiškai nauji klientai gali padėti padidinti verslo apyvartą, tačiau pelno maržos bus tikrai mažesnė (pastaroji strategija ypač gera verslo starto pradžioje, bet ne augime) ir greičiausiai netvari.

 

Galimybės

Rinka pilna įvairių ir skirtingų galimybių, kuriomis būtina pasinaudoti. Kiekvienas verslas turi būti budrus, nuolatos ieškoti naujų galimybių, o ypač verslo augimo metu. Priešingu atveju, t.y. dirbant senais principais, neieškant naujų galimybių ir dirbat tik su esamais klientais kyla nemažai akivaizdžių pavojų.

To paties verslo modelio laikymasis, įsitikinimas, kad augantis verslas ir toliau sava eiga augs yra klaidingas. Verslas nuolatos turi ne tik ieškoti, bet ir pasinaudoti naujomis galimybėmis, kurios ir yra raktas į tolimesnį, nepertraukiamą  augimą.

Taigi dabartinė verslo sėkmė, augimas nereiškia, kad taip bus ir toliau, verslas augs ir augimas nesustos. Vėlgi svarbu kiekvieną verslo žingsnį reikia planuoti numatant ir naujų galimybių paiešką ir jų pasinaudojimą.

Aišku nederėtų pamiršti ir to, kad kiekvienos galimybės pasinaudojimas, nauja verslo kryptis, plėtra sukelia papildomas rizikas. Todėl verta reguliariai peržiūrėti ir įsivertinti rizikas, su kuriomis verslas susiduria ar susidurs įgyvendinant pokyčius.

 

Pinigų srautų ir finansų valdymas

Gera pinigų srautų kontrolė yra svarbi bet kokiam verslui, bet kurioje verslo gyvavimo etape, o ypač augime. Augančiam verslui tai labai svarbu – grynųjų pinigų suvaržymai gali būti didžiausias augimą ribojantis veiksnys, o per didelė prekyba gali būti pražūtinga.

Tinkamas verslo finansų panaudojimas turėtų būti kertinis veiksnys veiklos planavime, galimybių pasinaudojime. Tiek esamos veiklos vystyme, tiek naujų galimybių įgyvendinime finansai ir jų planavimas būtinas. Visais atvejais pinigų srautai riboti, todėl atsakingai reikia juos vertinti ir žiūrėti, kuriomis galimybėmis pasinaudoti, kurias veiklas vystyti. Svarbu nepadaryti klaidos, kad pradedant naują veiklą ar plėtrą dėl finansinių srautų pokyčių netektų apriboti pagrindinės, jau įsibėgėjusios verslo veiklos.

Tiek verslo pradžioje, tiek verslo augime – verslininkai, įmonių vadovai dažnai padaro klaidas susijusias su pinigų srautų ir apskirtai finansų valdymu. O šios klaidos dažniausiai nors ir ne tiesiogiai (kai kuriais atvejais ir tiesiogiai) brangiai kainuoja. Siekiant išvengti klaidų būtinas verslo finansų planavimas, t.y. biudžetų sudarymas ir jų kontrolė.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *